maandag 4 juni 2012

Te stil = te verdacht

Gisteren was het tijd om de tanden te poetsen en het bleef verdacht lang stil in de badkamer. Geen straaltje water dat je hoorde lopen noch een tandenborstelgeluid.

Ineens staat M.K.P. op zijn kousevoeten bij mij. Hij was dan al langs H.T.B. geslopen zonder zich écht te laten opvallen.

Het gaat wat op een fluistertoontje tussen M.K.P. en mezelf want ik merk onmiddellijk dat er "daar was laatst een meisje loos" was.

M.K.P: "Kijk eens naar mijn pink, ik heb er bloed aan!"

Nu gelukkig ben ik niet de mama die flauw valt bij het zien van bloed of al gillend door het huis loopt en op slag niet meer weet wat de nummer van de 100 is.

Ik: "Hoe komt dit, heb jij je gesneden aan een scheermesje van papa?"
M.K.P.: "Maar dat was gevallen (lees onmogelijk) en ik heb dat "gewoon" opgeraapt zunne, mama!"

Een vlugge scan van zijn vingers volstrekt zich en ik zie dat hij ook nog twee andere vingers heeft die dezelfde verwondingen vertonen.

We gaan naar de badkamer, "dag H.T.B, we passeren even en we zijn stil." Did you notice?

Maar mama is wijs, zegt niets tegen M.K.P. ook dat ze behoorlijk zeker is dat het niet zo is gebeurd zoals hij vertelde.

Neen, ik ben wijs! En hou voor mezelf dat hij allicht eens wou zien of hij wat vel van zijn vingers kon schrapen om ergens anders te plaatsen.

Het is gewoon een gebeurtenis zoals die keer dat hij zijn wenkbrauw had geschoren of toen hij eens zelf in het midden van zijn haar de schaar had gezet.

En M.K.P. die dacht allicht: "Amaai, ons mama had ik goed liggen!"

Tot zolang hij dit stukje niet leest, hou ik mij van den domme en ga ik mij in zijn verhaaltje!! :-)

9 opmerkingen:

Puck zei

O, je bent een wijze mama!!

Oo, já die stiltes zijn héél verdacht... Gelukkig zitten alle vingertjes er nog aan :-)

Moois van mie zei

:-)

D en N zei

Het enige wat hij eraf mag scheren is zijn baard/snor, maar dat duurt gelukkig nog wel een aantal jaartjes. Fijn dat er alleen sneetjes in zijn vingers zaten en de rest er nog aan zat.

Unknown zei

gelukkig kan mama tegen een stootje (in dit geval tegen bloedende vingertjes). je hebt gelijk, doen alsof er niets aan de hand is, twaait wel vanzelf over. ik denk niet dat hij het nog eens zal proberen, volgens mij is hij zelf klein beetje geschrokken!

Saralien zei

Ik ben zo'n mama die al bijna flauwvalt als ze dit leest... arrrghhh. Sterkte! Schrik...

Die van A (Christel - Luc en Gaëtan) zei

@Mammalien: Goed dat ik er dan geen foto bij heb geplaatst. :-)
@Hilde: Idd die ezel en die steen hé :-)
@Nienke: Alles hing er nog aan behalve op sommmige vingertjes wat vel in minderheid. :-)
@Puck: Af en toe wel eens wat slim, ja. :-)

Anoniem zei

'Om vel ergens anders te plaatsen' ? Inventief is hij wel ! Hopelijk heeft hij zijn lesje geleerd.

zapnimf zei

O nee, jongens houden niet alleen van vuur, ook nog eens van messen!

betaceltransplantatie.be zei

Van wie zou hij die strekken hebben !!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...